إحنا جيلنا يا يونس زي ورق الخريف ...عارف ايه هو ورق الخريف ؟؟؟ هو ورق الشجر إللي بيذبل من البرد و المطر و التراب ...ويقع من علي الشجرة وحيد ميت ... مكسور و مع اي لمسة الكسر بيحوله لتراب ...تراب بيرميه الريح لكل مكان

الأربعاء، 28 مايو 2008

حرية



جوايا قلبي شجر مقلوع


بعطش إليكي و احن و اجوع




جوايا قلبي شجر مقلوع


بعطش إليكي و احن و اجوع




يالي انتي حبك حرية


في العشق اه ولا شئ ممنوع




يا سمرا يا سمرا




دي شفايفك لما بتتنهد


انا بستشهد و بعيش في النار


و عيونك لما بتتلفت

انا بتفتفت مالحقش احتار


ضميني خديني انا لاجئ

و لأول مرة بكون صادق


دوبني العشق و مش فارق

ليل ولا نهار


يا سمرا يا سمرا


الجنة قصادك بتفتح

عينكي بتسكت و تلمح

و تقول اسرار


هزيني بسحرك من جوة

دة انا قلبي لا حول ولا قوة ضد التيار


انا عارف اني مليش دية في عينيكي دية اخر المشوار


ضميني خديني انا لاجئ

و لأول مرة بكون صادق


دوبني العشق و مش فارق

ليل ولا نهار

ليست هناك تعليقات: